Grekland all over again

En grej med att bo i Sigma är att det känns precis som att bo utomlands. Jag har inte riktigt bestämt mig om det är något bra eller dåligt än....
*
Exempelvis;
- Det luktar oftast curry på bussen hit, den jag tar hem från stationen alltså. Ibland luktar det andra konstiga kryddor också, men dem vet svenne-Jenny inte vet vad det är för något. Ibland när det är trångt på bussen kan man blunda och låtsas att man är i Indien eller Iran.

- Majoriteten som bor här har mycket, erhm, brunare hud än mig. Vilket drar tankarna oavsiktligt till mellanöstern. Semester bara genom att titta ut genom fönstret!
*
- När man är på väg till näraffären så hinner det åka förbi tio bilar med öppna rutor och hög "dunkadunka-spansk-iransk" - musik ur högtalarna. I dem där bilarna sitter bara unga killar, oftast precis det antal som får plats i bilen utan att man ska dra på sig en böter. Detta sker iof nästan bara vid bra väder. Som den här veckan...
*
- När man är på väg till näraffären så hinner samma tio bilar tuta på dig och sakta in för att kolla in hur du ser ut framifrån. Dem vet ju redan att du ser bra ut bakifrån... I bilarna vänder killarna sig om och tittar med stora leenden på hur du ser ut i fejjan. Sedan säger de något uppskattande eller mindre uppskattande på något främmande språk innan de slirar vidare.
*
Som sagt. Jag vet inte om det är bra eller dåligt än.... Men kom hit ni också någon gång så får ni testa!

Kommentarer
Postat av: Elin

Hahahahohohohiihihih!

2010-05-18 @ 20:58:33
URL: http://aveux.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hahahahaa, klockrent ju!!

2010-05-18 @ 22:11:27
URL: http://iwillsucceed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0