Sökandet

Vårkvällens tystnad så brutal
När jag vinglar fram
Och hoppas på att tappa bort mig
Bland Stockholms gränder
Jag har inte varit här förut
Men ändå känner jag igen mig
Jag kanske ljuger för mig själv
Men jag hoppas att du ska finna mig
Där jag aldrig skulle befinna mig
Egentligen
Om jag vore nykter och lycklig
Och inte tänkte så på dig
Eftersom du inte letar efter mig längre
Är chansen större att du ska se mig
Om jag befinner mig där jag inte hör hemma
Denna vårkväll suger ut all kraft
Som jag har kvar
Ersätter den med längtan och förtvivlan
Och tankar som är tvärtom och bak och fram
Om vi bara hade funnit varandra
När vi båda sökte
Vårkvällens tystnad så brutal
När jag vinglar fram
Och hoppas på att tappa bort mig
Bland Stockholms gränder
'
Jag har inte varit här förut
Men ändå känner jag igen mig
Jag kanske ljuger för mig själv
Men jag hoppas att du ska finna mig
Där jag aldrig skulle befinna mig
Egentligen
Om jag vore nykter och lycklig
Och inte tänkte så på dig
'
Eftersom du inte letar efter mig längre
Är chansen större att du ska se mig
Om jag befinner mig där jag inte hör hemma
Denna vårkväll suger ut all kraft
Som jag har kvar
Ersätter den med längtan och förtvivlan
Och tankar som är tvärtom och bak och fram
'
Om vi bara hade funnit varandra
När vi båda sökte

Kommentarer
Postat av: Anonym

riktigt fint.! är det du som skrivit?

2010-04-26 @ 19:04:16
URL: http://isabellemannersjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0